بلیط

امان از دست این ژاپنی ها که با یه عالمه ادب و احترام یه چیزی رو تو پاچه آدم میکنند.

از یکی از معروفترین آژانسهای مسافرتی ژاپن خواستیم که برامون بلیط ایران رو با هواپیمایی امارات رزرو کنه. اون هم یه لیست قیمت بهمون داد که بین 650 دلار تا 1000 دلار بود و گفت برای بچه های زیر دو سال هم مجانی هست فقط برای تخت حدود صد دلار میگیرند. ما هم همون 650 دلاری رو درخواست دادیم. قرار شد امروز که پرواز برگشتمون اوکی میشه برم پولش رو بدم و بلیط رو بگیرم.
وقتی رفتم خانومه میگه قیمت بیلط شده 1400 دلار یعنی از دوبرابر اون چیزی که گفته بود هم بیشتر!
که شامل بلیط بچه ها و مالیات فرودگاهها و پول بنزین هواپیما هم هست!
میگم شما به من یه قیمت نصف این مقدار گفته بودید و من هم برای اون برنامه ریزی کردم و حالا پس کنسلش میکنم میگه باید سیصد دلار خسارت بدید. کلی هم عذر خواهی و ببخشید و ما متاسفیم و این مزخرفات.
انقدر لجم گرفته بود که با عصبانیت اومدم بیرون و بهش گفتم عصری میرم با یه مسیول دیگه حرف میزنم.

در صورتی که پارسال که ما با ایران ایر رفتیم همون قیمتی که از همون اول گفته بودند رو پرداخت کردیم.
من نمیدونم این مسیول دیوانه آژانس نمیفهمه وقتی من میگم قیمتش چقدره منظورم اینه که همه پولی که باید پرداخت کنم چقدر میشه که فقط قیمت بلیط رو به من گفته بوده بعد هم از خودش نظر داده که بلیط بچه های زیر دو سال مجانی هست.

عصبانیم از بس که همینجوری تو این ژاپن وامونده تا حالا مجبور به پرداخت های بیخودی شدیم. هر وقت هم اعتراض میکنی میگن اون چیزی که ما گفتیم این بود و شما نگفتید که کاملش رو میخواهید و این اضافه اش برای فلان و بیساره.