گل و بهار و اردیبهشت و از این حرفا

آخیش چشمام باز شد. خیلی فکرتون منحرف ه اگه فکر کردید منظورم دست به آب ه. منظورم به برق ه که اومد.
به مناسبت این اتفاق خجسته این پست رو تقدیم میکنم به همه اون دوستایی که تو تاریکی خیابونهای اینجا راه خونه من رو گم نکردند و بهم سر زدند.
.من از اونجایی که با آدمیزاد زیادی اینجا رفت و آمد ندارم و سالی دوازده ماه در حال رسیدگی به فضای سبز خونه هستم اینه که دیدم تا دوباره گلها رو برای تابستون عوض نکردم خوب ه شما رو دعوت کنم بالکن مون گلهام رو ببینید. البته این همش نیست ها. اون سری که برای زمستون بوده در حال موت ه . منتظرم بقیه اش هم پژمرده بشه تا یه جا تغییرشون بدم.


این ماهی که تو ژاپنی بهش میگن "کوین نو بوری" به مناسبت پنجم می روز کودک توی تقویم ژاپنی هست. معمولن همه خونه‌ها از چند روز قبل از این ماهیی‌ها در ابعاد مختلف، به نسبت وسعت خونه، توی باغچه هاشون آویزون میکنند که نشونه افراد خونه و بچه‌ها هست.
ماهی بزرگ آبی نشونه مرد خونه؛ ماهی بزرگ صورتی یا قرمز نشونه زن خونه و به تعداد بچه های پسر ماهی کوچیک آبی و برای دخترها صورتی آویزون میکنند. بعضی ها هم مثل ما فقط برای بچه ها آویزون میکنند. وقتی باد توی دهن این ماهی میپیچه مثل یه پرچم به اهتزاز در میاد.
در آخر هم گل خندون خونهٔ ما جناب آقای سام در حال فریاد زدن و آواز خوندن و خندیدن...

هیچ نظری موجود نیست: